こちらに共通ヘッダが追加されます。
Dnews
  1. 情報教育環境ナビゲーションホーム
  2. > 2018年度のニュース一覧
  3.  > インフラ系情報システムリプレースに伴うサービス停止と変更点について

インフラ系情報システムリプレースに伴うサービス停止と変更点について

'18年7月2日 更新
2018年7月
各 位
ITサポートオフィス

インフラ系情報システムリプレースに伴うサービス停止と変更点について

 インフラ系情報システムについて、今年の夏期一斉休暇中に現行システムから新システムへの切替を行うため、下記のとおりネットワークシステム及びサービスの利用停止が発生いたします。
 主な変更点としては、以下のとおりです。
 ネットワーク利用認証方式が一部変更となります。持込PCやWi-Fiを利用される場合はご留意ください。また、Office 365を海外から利用する場合には、マトリクス認証もしくはワンタイムパスワードによる多要素認証を適用する予定です。
 4月に先行して切り替えたメールシステムについては、7月13日(金)をもって旧システムActive!mailの利用を停止します。メールのデータは、Office 365に自動的に移行されませんので、データの移行が必要な方は、下記特設ページのマニュアルを参照の上、各自で移行作業を行ってください。
 利用者の皆様にはご迷惑をおかけいたしますが、ご理解・ご協力のほどよろしくお願い申しあげます。


切替期間 : 2018年8月10日(金)22:00~8月19日(日)(予定)
利用停止サービス :
《ネットワークシステム・サービス》
 ・学内LAN、研究室でのLAN利用及びインターネット接続
 ・Office 365(メール、クラウドストレージ等)、メーリングリストなど各サービス
 ・各種認証サービス
 ・同志社大学HP(WWW)、WWW公開用サーバ(WWW1)等

※対外接続やWWWサービス、Office 365については、8月10日(金)22:00~8月11日(土)が停止予定期間。
 8月11日(土)中のサービス再開を目指している。
※学内LAN、研究室でのLAN利用及びインターネット接続については、建屋毎に再開日が異なる。

《その他、影響を受ける各サービス》
 ・DUET、e-class、DOORS等学内ネットワークに接続している全サービス

※各システムのリプレースの最新情報(移行スケジュールや注意点、マニュアル等)は、下記特設ページにて随時お知らせしますので、定期的なご確認をお願いします。
<「情報教育環境リプレース2018」特設ページ>

<本件照会先>
同志社大学 ITサポートオフィス
サポート時間:月曜日~金曜日 9:00~21:45(開講期間)
TEL:075-251-4567
E-MAIL:support@mail.doshisha.ac.jp


July 2018
Dear all,
IT infrastructure Replacement 2018

 Please be informed that we will be replacing IT infrastructure system during summer holidays. All the services listed below will not be available during the following period. We appreciate your patience and apologize for any inconvenience.
 As a result of the replacement, network authentication methods will be upgraded. Please see the manual for bringing PC and campus Wi-Fi usage after summer holidays. In addition, multi-factor authentication (matrix authentication or one-time password) will be required when you access Office 365 from overseas.
 The former email system, Active!Mail, will be unavailable on and after July 14. Data in the Active!Mail will not be automatically transferred to the Office 365. Therefore, please move the data by July 13 if necessary.

【Maintenance Period】
 August 10(Fri) 10:00pm - August 19(Sun) 11:59pm

【Unavailable Services】
<Network Services>
  • Campus network, and LAN and Internet access from professor’s office
  • Office 365 (email, cloud storage, etc.), Mailing list, etc.
  • Authentication services
  • Doshisha University website, servers open to the Internet (WWW1), etc.

* The external service connection, web service, and Office 365 will hopefully be resumed on August 11(Sat).
* The date when campus network, and LAN and Internet access from professor’s office will be resumed varies depending on the building.

<Other Services>
  • All the service provided through campus network (DUET, e-class, Doors, etc.)

The latest information of each system (migration schedule, manual, etc.) will be posted on the special page below.
<IT Infrastructure Replacement 2018 Special Page (Japanese only)>

Yours sincerely,

Doshisha University IT Support Office
Office Hours: Monday -Friday 9:00AM -9:45PM (Lecture period)
TEL: 075-251-4567
EMAIL: support@mail.doshisha.ac.jp